המזגן אינו פועל ונורית Stand-By לא דולקת?
יש לבדוק: אספקת חשמל למזגן, חיבור לרשת החשמל, מצב המפסקים האוטומטיים וכד'. אם הכול נראה תקין – נא לפנות לשירות (במזגני חלון אין נורית Stand By)
המזגן אינו פועל ונורית Stand-By דולקת?
לא בוצעה או נקלטה פקודת הפעלה. יש לבדוק במקביל הפעלה ידנית מלוח הפיקוד (שעל המזגן) והפעלה מהשלט. אם ההפעלה הידנית מהפיקוד נכשלה, נא לפנות לשירות. אם ההפעלה מהשלט נכשלה, יש לבדוק את סוללות השלט. אם הן תקינות, נא לפנות לשירות.
היחידה הפנימית פועלת רק באוורור למרות דרישה לחימום/קירור?
בדוק את טמפרטורת ה – Set-Point (טמפרטורה רצויה), יתכן והיא מכוונת לערך גבוה מדי בקירור או נמוך מידי בחימום.
הפעלתי את המזגן במצב חימום ולא יוצא אוויר ביחידה הפנימית למרות שהמדחס פועל?
בעת ההפעלה במצב חימום קיימת השהייה לפעולת המאוורר ביחידה הפנימית למשך כ-20 שניות. במידה והוא אינו עובד גם לאחר משך זמן זה, יש לבדוק האם המאוורר הפנימי תפוס/חסום או האם קיימת תקלה במנוע המאוורר הפנימי, לצורך כך הזמן שירות.
המזגן פועל אבל הביצועים שלו ירודים?
יש לבדוק האם מסנני האוויר מלוכלכים או חסומים. במידה וכן יש לנקותם! אפשרות אחרת היא שיש דליפת גז (העלולה לגרום גם לקפיאת הסוללה הפנימית במצב קירור) במקרה כזה יש להזמין שירות.
המזגן במצב חימום, המדחס פועל אך שני המאווררים אינם פועלים וגם נורת COND AIR מהבהבת?
(De-Iceing) המזגן נמצא בפעולת הפשרה יש להמתין כ-10 דקות לסיום ההפשרה.
המזגן אינו פועל או לא מגיב נכון למוגדר בשלט
יש לבדוק את ההפעלה לפי חוברת ההוראות ואת תקינות סוללות השלט. יתכן והמפסק במזגן במצב AUTO (במזגנים עיליים) או במצב OFF(במזגנים אחרים). אפשרויות אחרות הן: הגדרות בשלט שגויות (קידוד לא נכון) או עינית Infa-Red פגומה. יש לפנות לשירות.
יש במזגן פיקוד דואלי (כפול), האם ניתן לכבות מן הפיקוד שעל הקיר ולהדליק בעזרת השלט?
לא! הפיקוד שעל הקיר צריך להיות דולק על מנת שיהיה ניתן להפעיל את המזגן מהשלט ולכן, יש לכבות את ולהדליק את המזגן מהשלט ולהשאיר את הפיקוד (שעל הקיר) דולק.
האם ניתן להפעיל מזגנן מיני מרכזי בעזרת השלט מהסלון ומחדר השינה (לא במקביל)?
כן! קיימת "ערכה דו עינית" אשר תאפשר הפעלת המזגן ושינוי מצבי פעולה משני חדרים שונים וזאת, בעזרת שלט אחד. הערכה מתחברת ליחידת הפיקוד והבקרה של המזגן. (TR).
האם ישנו ניקוז של מים מיחידת העיבוי של המזגן, בחורף?
בתקופת החורף, כאשר המזגן מופעל במצב חימום, היחידה החיצונית משמשת כמאדה שעליה מתעבים אדי המים המתנקזים החוצה ולשם כך, קיימת פיית ניקוז חיצוני בתחתית המזגן. במידה ורוצים לנקז את המים לנקודה כלשהי יש לחבר צינור שרשורי.
האם ניתן להפעיל, באמצעות שלט רחוק אחד, מספר מזגנים הנמצאים באותו חלל?
כן! ניתן להפעיל בעת ובעונה אחת, מזגנים מדגמים שונים הנמצאים באותו חלל, באמצעות שלט רחוק אחד.
מהי פונקצית I FEEL?
פונקציה זו קיימת בשלט הרחוק והפעלתה מאפשרת שידור באופן קבוע למזגן והעברת הטמפרטורה המורגשת באזור בו נמצא השלט. המזגן יעבוד בתפוקה מלאה עד לקבלת הטמפרטורה הרצויה באזור בו נמצא השלט. יש לוודא קשר עין ללא הפרעות בין השלט הרחוק לבין המזגן.
הטמפרטורה באזור מגורי יורדת מתחת ל-0 מעלות צלזיוס בתקופת החורף, האם יש דרך להגדיל את תפוקת החימום בימים כאלו?
מאחר ותפוקת המזגן תלויה בטמפרטורה אשר מחוץ לבית. כמובן שבימים קרים מאוד תפוקת המזגן יורדת. לכן, במזגנים המיני מרכזיים ישנה אפשרות חיבור לגופי חימום ושליטה עליהם. ניתן להוסיף בתעלה הראשית של מיזוג האוויר גופי חימום אשר הפעלתם תהיה ע"פ הוראת הפיקוד של המזגן.
השלט של הטלוויזיה משבש/מכבה את המזגן, מה לעשות?
מקרה נדיר ביותר. נא לפנות לשירות נציין כי, מזגנים עובדים בתחום תדרים, המאושר ע"י מכון התקנים.
האם אפשר להשתמש באותו שלט לכל המזגנים בבית?
אם יש את אותם הדגמים של המזגנים בבית, ניתן בהחלט להשתמש באותו שלט. אולם אם המזגנים שונים, ניתן יהיה לבצע פעולות בסיסיות בלבד, אך יהיו מספר תכונות אותן לא תוכל להפעיל.
כיצד יודעים מהו C.O.P?
על כל מזגן חדש חייבת להופיע תווית אנרגיה חדשה, הכוללת את נתוני התפוקה וצריכת החשמל שלו. בנוסף, מופיעה סקאלה צבעונית מ- A עד- G. ככל שמקדם היעילות גבוה יותר הדירוג האנרגטי נע מ-G לכיוון A.
איך שומרים על תקינות המזגן?
מומלץ לנקות את המסננים כל 250 שעות, כשמצטברת עליהם שכבת אבק נראית לעין, או כשנורית ההתראה של המסנן נדלקת, יש לכבות את המזגן, להוציא את המסנן ולשטוף אותו תחת מים זורמים פושרים. לאחר ייבוש באוויר החופשי יש להחזירו למקום. אין להשתמש בחומרי ניקוי או לייבש בשמש. את מכסה הפלסטיק (גריל) יש לנקות באמצעות מטלית אבק יבשה או עם חומר ניקוי קל בלבד. יש להימנע ממגע של המטלית עם התצוגה או העינית. בנוסף, יש להקפיד שפתחי היחידה החיצונית לא יהיו חסומים ולסלק מפגעים, כגון עלים וענפים, היכולים להפריע לפעולה התקינה. בנוסף, מומלץ לרכוש מתאם הגנה מפני ברקים ונחשולי מתח.
מתי לנקות את מסנן האוויר?
את המסנן יש לנקות על 250 שעות עבודה פחות או יותר, בהתאם לנתוני המבנה הממוזג, אי ניקוי המסנן יגרום לירידה בתפוקה ועליה בלחץ המפוח.
איך לנקות את המסנן?
רצוי להעביר את המסנן תחת מים זורמים פושרים ולוודא שכל הלכלוך נשטף. אח"כ יש לתת למסנן להתייבש באוויר אך לא בשמש!
במקרים קשים, ניתן להשתמש בחומרי ניקוי קלים ולהשרות בהם את המסנן. חובה לשטוף אח"כ את המסנן במים זורמים.
איך לשמור על תקינות היחידה החיצונית (מעבה)?
יש להקפיד כי הפתחים של היחידה החיצונית לא יהיו חסומים במרחק של לפחות 15 ס"מ מהקיר ו-60 ס"מ מלפנים (כפוף להנחיות התקנה של המזגן). אין לשים על היחידה חפצים כמו מטליות או בד העלולים להחליק לתוכה. כמו כן אין לשים על היחידה מכלים עם נוזלים העלולים להישפך לתוכה. היחידה עמידה נגד גשם אך לא נגד שיטפון.
איך לשמור על תקינות היחידה הפנימית (המאייד)?
היחידה הפנימית תוכננה כך שתהיה נעימה לעין ופונקציונאלית. יש למנוע הצטברות אבק ומשקעים אחרים על היחידה. משקעים אלה עלולים לפגוע במראה החיצוני שלה ולהישאב לתוך המסנן. יש לנקות במטלית אבק יבשה או טבולה בחומרי ניקוי קלים, למניעת פגיעה ביחידה. יש להימנע מפגיעה פיסית ביחידת הפיקוד או בעינית.
נוזלים מים מהמזגן בתוך הבית, מה עושים?
מים היוצאים מפיית צינור הניקוז אינם מהווים בעיה. כמות המים היוצאת מהצינור תלויה מאוד בלחות של האוויר והיא תוצאה של התעבות. רצוי לדאוג לכך שיציאת הצינור תהיה במקום בו המים היוצאים לא יהיו מטרד לסביבה.
ברצוני לבצע שינוי בהתקנת המזגן- למי עליי לפנות?
רצוי לפנות למתקין שביצע את ההתקנה או, לכל איד מקצוע אחר אשר מכיר את דגם המזגן שברשותך.
קניתי מזגן, אלי לפנות בקשר להתקנה?
לפניך מספר אפשרויות מומלצות:
- רצוי להזמין את ההתקנה במקום בו נקנה המזגן
- רצוי לפנות למתקין שניתנה עליו חוות דעת טובה ומקצועית
- רצוי לפנות למתקין הנושא תעודה המוכיחה שעבר הדרכה והכשרה להתקנת מזגנים.